Identifiera din svensksålda Yamaha FS1

Mattias Hansson och jag bestämde oss för att slå våra skånska huvuden ihop och sammanställa en lista så man skall kunna åldersbestämma sin svensksålda Yamaha FS1.


Detta är ett kopplat diskussionsämne till det ursprungliga inlägget på https://semestergas.se/identifiera-din-svensksalda-yamaha-fs1/

Thomas Lindblad: Har en FS1 med ram/motornummer 3F1-247184, enligt förra ägaren en -91:a

1 gillning

Niclas Perjans: Du Olle! Ska du inte uppdatera alla modeller med vilka blinkers dom har per årsmodell :wink:

Ja det är en bra idé. Skriver upp det på min sommarlista.

Kurt Carlsson: Har alla blinkers?

Niclas Perjans: Alla fs1 har blinkers

Kim Kimpan Sandin: Har FS1 med ramnummret 3F1-232762. Tror att det är en tidig 80talare. Kan det stämma?

Hej. Bor i Danmark men har en Fs1 fra Sverige med stelnummer 3f1 247447 med kun lidt over 200 km fra ny af. Er det også en 91? Eller hvordan kan jeg se det?

Det man med säkerhet kan säga är att din modell är någonstans från 1989 till 1992.
Så är mycket möjligt att årsmodellen är just 1991. Samtliga modeller som såldes 1989-1992 i Sverige har ramnummer 3F1-244101 och uppåt. Vad vi vet kan man inte få ut mer exakt information från ramnumret utan man får kontrollera inköpskvittot om det finns kvar.

Vänligen,
Olle

Min far gick bort nyligen och i källaren står hans FS-1, orörd sedan 7-8 år. Vad kan det vara för årsmodell? Vill minnas att det var runt 89-90 han köpte den. Den har rektangulära blinkers men rödvitt mönster? Kan den vara värd något?

Hej Ralf.

Beklagar bortgången. Baserat på utseendet så borde det vara en '88a. Om du knappar in ram- motornummer här ovan så bör du få ett bättre svar.

Och visst är den värd något. Men värdet är svårt att avgöra baserat enbart på bilden. Om du vill sälja så är ett tips att lägga upp den på Tradera och hoppas att det finns många köpsugna :slight_smile: